5 מזונות המכילים ערך גליקמי נמוך

כאשר אדם מעוניין לשמור על הבריאות שלו, אחד הדברים החשובים שהוא צריך לעשות הוא לשמור על תזונה איכותית ובריאה. הבריאות של מוצרי מזון שונים נמדדת על פי מספר לא קטן של אמות מידה. אחד המדדים החשובים לאיכות המזון, היא הערך הגליקמי שלו – קרי כמות הסוכר שהמזון הזה מכיל. מחשבוני בריאות שונים מסייעים לחשב בצורה מדויקת את הערך הגליקמי של מזון ואת התועלת שהוא יכול להביא למי שאוכל אותו. חישוב הערך הגליקמי מתייחס גם לכמות הפחמימות, ולא רק לכמות הגלוקוז במוצר.

חישוב הערך הגליקמי של מזון

חישוב הערך הגליקמי של מזון מתבצע באמצעות מחשבוני בריאות, שלתוכם מזינים את כלל הנתונים הקשורים במוצר. עם הנתונים הללו ניתן למנות את כמות הפחמימות שהוא כולל, ואת כמות הגלוקוז הנמצאת בו. היחס ביניהם נותן למעשה את הערך הגליקמי של המזון. חישוב ערך גליקמי נדרש תמיד, אבל מי שנדרש עוד יותר לנושא הם אנשים אשר סובלים באופן קבוע מרמות גבוהות של גלוקוז בגוף. ככל שאנשים כאלה יקפידו על תזונה נכונה, הם יאזנו על ידי כך את רמות הגלוקוז בגוף ויצמצמו את ההשפעה ההרסנית שיש לעודף גלוקוז על מערכות שונות בגוף – הלבלב, הכבד ואפילו על הראייה, שעלולה להיפגע מאד בעקבות שנים ארוכות של עודף גלוקוז שלא טופל כהלכה.

5 סוגים של מזונות בעלי ערך גליקמי נמוך

מזונות בעלי ערך גליקמי נמוך הם, כאמור, מזונות שבהם שיווי המשקל בין הגלוקוז לבין הפחמימות הוא מיטבי. סוג אחד של מזון מהסוג באמור הוא אבטיח. מדובר בפרי שמכיל כמות לא קטנה של גלוקוז, ולכאורה לא ממש כדאי לצרוך אותו, בעיקר כשמדובר בחולי סוכרת. למעשה, בגלל הכמות הקטנה מאד של פחמימות שהוא מכיל, הסוכר שבאבטיח לא נספג בגוף ומופרש ממנו החוצה. כך מנצל הגוף את החלק הבריאותי, ופחות סובל מהחלק השלילי.

משמש: הפרי הנפלא הזה מצטיין בתרומה גבוהה לבריאות, שבמובנים רבים אין לה תחליף. למרות הכמות הגבוהה של סוכר במשמש, גם הוא נמנה עם המזונות בעלי ערך גליקמי נמוך שאפשר לצרוך אותם בלי כל חשש – כמובן, אם צורכים אותם בצורה מושכלת.

אשכוליות: אשכוליות, כמו גם תפוזים וסוגים אחרים של פרי הדר, מצטיינים אמנם בכמויות גבוהות של סוכר. אבל יחד עם זאת, הספיגה של הסוכרים מפרי ההדר לגוף היא איטית ואיננה גורמת לעלייה חדה ברמת הגלוקוז בגוף. אם מוסיפים לכך את כמות הפחמימות הקטנה באשכולית, הרי שהיא הופכת לפריט מזון אידיאלי.

שזיפים, אגסים ועגבניות: בשלושת המקרים, מדובר בפריטי מזון המכילים רמות גבוהות של גלוקוז, ומעט מאד פחמימות. בכל המקרים, אפשר לצרוך את הפירות הללו, אם כי חשוב לא להפריז. רצוי גם לצרוך אותם בצורתם הטבעית.

אם יש לכם עניין לדעת עוד בנושאים הללו, זה המקום הנכון עבורכם. צרו קשר כעת והמומחים של הרבלייף יחזרו אליכם בהקדם.